Twoje IP to: 54.92.174.226
 
Menu »  Świat SoftwareSprzętGame ArenaWebmasteringHacking i BezpieczeństwoZrób To SamTricki z Windows • Porady Komputerowe • SłowniczekKursyZa darmo w sieciDownloadGry On-LineStrefa TatypsychopatyRedakcjaHistoria Strony!Forum!Linki
<<Powrót do strony głównej portalu
Tricki: Rasowanie Aut w Neeed For Speed HP2
...:::NeedForSpeed HP2 Tricks:::...

Need For Speed 
Chcesz urozmaicić sobie gre w NFS HP 2 ? Podrasuj swoje ulubione auto :-)

...::::Rasowanie aut::::..

   Pewnie każdemu po pewnym czasie każda gra zaczyna się nudzić!! A no właśnie po tygodniu gry w NFS6 przeszedłem wszystkie tryby gry i przyzwyczaiłem się do tych zawrotnych prędkości. Z braku wrażeń  zacząłem kombinować jak je zdobyć. Zacząłem robić niesamowite kraksy :) ale i to mi się z czasem znudziło, więc zacząłem szperać po plikach i znalazłem bardzo interesującą rzecz!!

W folderze w którym został  zainstalowany NFS6 znajduje się folder Cars w którym są umieszczone foldery o niepełnych nazwach samochodów dostępnych w grze (np. zamiast Maclaren f1 jest po prostu  f1 ). Wybieramy sobie swój ulubiony samochód i wchodzimy do jego folderu!!
W środku znajdziecie wiele plików  nas interesuje car_hp.ini no to do roboty :) !!

Ja przykładowo wybrałem Porsche 911 Turbo oczywiście dlatego, bo mi się podoba i  jest to auto w którym jeszcze nie robiłem żadnych przeróbek :)!! Oczywiście to jaką brykę wybierzemy nie wpływa specjalnie na to co zobaczymy we wnętrzu tego pliku !!
Różnice:
Na samym początku pisze nazwę samochodu jakiego to wszystko dotyczy :) więc musi powinna być inna dla każdego auta (np. ' Porsche 911 Turbo Statistics) !! Kolejna różnicą są wartości przypisane każdemu parametrowi.
Podobieństwa:
Wszystko co się nie różni :) czyli nazwy poszczególnych parametrów i ich ustawienie względem siebie.

Omówienie poszczególnych parametrów!!

Oczywiście po zastosowaniu niektórych parametrów nie widzę różnicy więc nie wymieniłem ich  :( !! 

  • Mass=1295.0 -  Masa samochodu !! 

  • BodyShape=6  - niestety nie wiem co to jest ale może się dowiem :)

  • WheelBase=2.350  -to jest obrót koła ale w jakich jednostkach to ja nie wiem :( jak dacie za dużą wartość to przy skręcie będą się kręciły i samochód przez to wpadnie w poślizg!! Raz dałem wartość 100 nie radzę :) !!

 [engineblock] !! Mojej ulubionej części!!

  • FlyWheelInertiaFactor=1.00

  • MinRPM=1500 - minimalna wartość obrotów silnika.

  • RedLine=7500 - czerwona linia na obrotomierzu.

  • WarningLine=6500

  • torqueCurve_0=0.0  
    torqueCurve_1=0.0
    torqueCurve_2=280.0
    torqueCurve_3=380.0
    torqueCurve_4=505.0
    torqueCurve_5=520.0
    torqueCurve_6=520.0
    torqueCurve_7=520.0
    torqueCurve_8=520.0
    torqueCurve_9=520.0
    torqueCurve_10=515.0
    torqueCurve_11=507.0
    torqueCurve_12=500.0
    torqueCurve_13=430.0
    torqueCurve_14=380.0
    torqueCurve_15=0.0
    torqueCurve_16=0.0
    torqueCurve_17=0.0
    torqueCurve_18=0.0
    torqueCurve_19=0.0
    torqueCurve_20=0.0
    torqueCurve_21=0.0
    torqueCurve_22=0.0
    torqueCurve_23=0.0
    -to są moce silnika nie wiem po co są te cyfry 0-23 ale domyślam się że to jakaś część maksymalnych obrotów silnika do każdej z tych części  przypisana jest moc!! Podobnie jest w prawdziwych samochodach w zależności od obrotów silnika wzrasta lub maleje moc :) 
    Jest to przeze mnie najczęściej używany parametr!! Z reguły nie daje wartości większych niż dziesięciokrotność oryginalnej wartości, gdyż zaczynajś się kłopoty prawie nie da się ruszać przez boksowanie kół i powstaje jakiś dziwny efekt samochód tak jak zabaweczka "nakręca się" haha czyli jak pojedziesz do przodu to nie możesz się zatrzymywać bo samochód jedzie do tyłu i na odwrót jak jedziesz do tyłu to ten pojedzie sam do przodu :) !!

  • dbAudio_0=engpatch
    dbAudio_1=snx
    dbAudio_2=snx
    dbAudio_3=chs
    dbAudio_4=zzz
    dbAudio_5=fax
    - to są  jakieś ustawienia audio czyli dźwięk silnika itd. nie polepszą wrażeń chyba :) mówię za siebie !!!

  • NumberOfGears=8 - ilość przełożeń skrzyni biegów !!

  • GearShiftDelay=4 - po przetłumaczeniu z anglika to będzie opóźnienie zmiany biegu :) (nie użyłem słownika a jestem kiepski z angileskiego)!!

  • Automatic=1 - nie używam automatu moim zdaniem w ten sposób dużo się traci gra zaczyna się monotonna i jestem już przyzwyczajony do manuala!!

  • GearRatios_0=3.820
    GearRatios_1=0.000
    GearRatios_2=3.820
    GearRatios_3=2.050
    GearRatios_4=1.410
    GearRatios_5=1.120
    GearRatios_6=0.920
    GearRatios_7=0.750 
    - bieg 0 to wsteczny, a 1 to luz dlatego jest w sumie 8 biegów ale w grze zadowolimy się jedynie 6 do przodu :( (nie jest to tir z 18 biegami )!! Wartości tych parametrów to przełożenie skrzyni im mniejsza wartość tym silnik będzie wolniej przyśpieszał ale rozpędzi się do większej prędkości!! Radził bym przy dodaniu dużej mocy mocno zmniejszyć tą wartość, gdyż po co się trudzić i często zmieniać bieg a jednocześnie tracić czas na zmianę i uzyskiwać małe prędkości, a przy mocnym silniku to i tak będzie mocno przyśpieszać!! 

  • GearEfficiency_0=0.900
    GearEfficiency_1=0.000
    GearEfficiency_2=1.000
    GearEfficiency_3=1.000
    GearEfficiency_4=1.000
    GearEfficiency_5=1.000
    GearEfficiency_6=1.000
    GearEfficiency_7=1.000
    - o ile się nie mylę jest to jakaś strata mocy w przekładni!! Osobiście nigdy nie używałem tego parametru więc to sa tylko moje domysły!!

  • TorqueConverterRatio=1.50

  • TorqueConverterMaxRPM=3000

  • GearShiftPointCoefficient=0.95

Dalej jest jeszcze trochę parametrów które ominę bo nie wiem nawet do czego się odnoszą!! Ale jest coś czego ominąć nie można!!

        [brake_rear]- tylne hamulce.

  • BrakeDiameter=330 - Moc hamulców!! TYLNYCH

  • ABS=1 - to może być tylko 1 lub 0 co oznacza ABS włączony lub wyłaczony oczywiście w tylnych kołach!!

        [brake_front] - przednie hamulce.

  • BrakeDiameter=330   - te same 2 parametry  co przy hamulcach tylnych tylko dla hamulców przednich!!!
    ABS=1

© Mival
<=w górę

 

 

©Copyright Eksakomp.XP.pl    Wszelkie prawa zabronione.